måndag 1 mars 2010

Nu kör vi!

Steg 1 idag var invägning. Vågen stannade på 87,2 kg till mina 152 cm, det betyder ett BMI på 38,2!!! Hög tid att göra ändringar på det.

Jag valde även att mäta midjemåttet, detta var idag 107 cm!!! Kvinnor ska ha ett midjemått på under 88 cm men allra helst under 80 cm för att slippa följdsjukdomar...

Så dagens sammanfattning blir att jag i det långa loppet måste minska mitt midjemått med 27 cm, samt tappa knappt 30 kg för att få ett BMI under 25.
Fast de målen glömmer vi för ett tag ock koncentrerar oss på "tio procent målet". Mitt första mål blir att tappa tio procent av min nuvarande vikt, vilket blir 8,7 kg. Detta skulle betyda att jag kommer under 80 kg.

Jag har beslutat mig för att ha en "unnardag" varje vecka när jag får äta vad jag vill under rimliga former. Denna dag kommer att vara fredagar och fredagar kommer fortsättningsvis att vara den dag jag redovisar mina viktresultat. Därför kommer jag att göra nästa invägning redan om fyra dagar.

NU KÖR VI!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar